Arabanın Torpidosuna Sokarım!!!!!

Arabanın Torpidosuna Sokarım!!!!!
Murat Özarı: - Eğer var ya bak sana Fikret Engin sana bişey söyliyim, bak bi dakka ya, bi dakka sana bişey söyliyim, o Teoman, sen şimdi burdasın ya, sen benim arkadaşımsın, Fikret Engin, ben senin için ölüme giderim. Fikret Engin: - Eyvallah, ben de giderim abi, tamam. Murat Özarı: - Sen benim kader arkadaşımsın. Teoman Bey, sana benim yanımda öyle vuracak var ya, O Teoman'ı var ya, arabanın torpidosuna sokarım!!!

12 Haziran 2010 Cumartesi

Gün - 2

Dünya Kupası dün, evsahibinin golüyle açılışı yaptı. Tahminde bulunduğum 2 maç da aslında tahmin edilmeyecek gibi değildi. Az gollü ve beraberlik kokan karşılaşmalardı zaten, öyle de oldu. Fransa beklenilenden daha agresif ve hücuma yönelik oynadı, onun dışındaki takımlar zaten kendilerinden beklenilen gibiydiler.
Bugün turnuvanın favorilerinden olan 2 takım (Arjantin, İngiltere) sahaya çıkıyor. Hem bu takımların maçlarına, hem de G.Kore - Yunanistan maçına sallamalarımı yapıp tutmalarını bekleyeceğim, ve "olum futboldan anlıyoruz heralde, yıllarca top oynadık mehmehmeh" demek için fırsat kollayacağım.



14.30, G.Kore - Yunanistan: 2002'deki dünya 4.lüğünün ardından sesi soluğu kesilen Güney Kore, kupadaki eleme grubunda pek zorlanmadan lider oldu ve K.Kore ile birlikte el ele Güney Afrika'ya geldi. Yunanistan da 2004'de yaşadığı Avrupa Şampiyonluğu'ndan sonra tepetaklak günler geçirdi, katıldığı turnuvalarda hayal kırıklığı yarattı. Kupa öncesi oynadığı son 3 hazırlık maçından galibiyet çıkaramayan Yunanistan'ın , K.Kore karşısında o herkesin çok güvendiği savunması da alarm verdi. İki takımda da önemli bir eksiklik yok. Avrupa ve Asya futbolunun iki temsilcisi karşı karşıya geldiğinde, Avrupa'nın futbol kültürünün ağır basması normal sonuç. Fakat Yunanistan'ın kontratak futbolu oynayıp 3 pasta kaleyi inmeyi düstur edinmiş takımlara karşı zorlanması ibreyi biraz G.Kore'ye çeviriyor bana göre. Kore'nin ikinci tur sürprizi yapmak için mutlak puan alması gereken takım Yunanistan.Ekstra bir motivasyonla oynayacaklardır. Bu maç da berabere geliyor bana. Az gollü bir beraberlik, az ihtimal de olsa tek farklı bir Kore galibiyeti.


17.00, Arjantin - Nijerya: Arjantin uzun zamandan sonra ilk kez bir turnuvaya bu kadar favori geliyor. Favori gösterilmesinin nedeni, oynadığı kollektif futbol veya taktik dehası hocası(!) değil, es geçilemeyecek kalitedeki hücum kadrosu. Higuain, Messi, Aguero, Milito, Palermo, Tevez...PES'te bu kadro elimde olsa 2-3-5 oynarım. Palermo hariç, hepsi gerek bireysel, gerek takım olarak çok başarılı sezonlar geçirdiler ve böyle hücumculara sahip bir kadronun kupayı kaldırması kimseyi şaşırtmaz. Fakat efsane futbolcu, dengesiz teknik direktör Maradona'nın Amerika elemelerinde yaptığı kadro seçimleri, maç içerisinde yaptığı değişiklikler, Arjantin'in oynadığı savruk ötesi futbol, Arjantin'in kupadaki devamlılığı konusundan beni şüpheye düşürüyor. Rakibi Nijerya ise 96'daki olimpiyat şampiyonluğundan sonra düşüşe geçen, katıldığı kupalardaki başarısı Fransa 98'deki 2. tur ile sınırlı kalmış (Danimarka'ya 4-1 ile çarpıldılar) bir takım. Kadro tamamıyla Avrupa'dan. Afrika futbolunun tipik özelliği olan topu değil adamı koşturma mantalitesiyle oynayan, fizik gücünü kullanarak özellikle karşılaşmaların son 20 dakikasında patlama yapan bir rakiple oynayacak Arjantin. Karşılaşmanın mutlak favorisi onlar. Nijerya'yı yeneceklerini, gruptan rahat çıkacaklarını düşünüyorum, ama ilerisi için daha önce de söylediğim gibi, Maradona benim için soru işareti. İddaa'da 1.3 vermiş Arjantin galibiyetine. Ben onun yerine üst oynarım, keyifle izlerim moruklar.



21.30, ABD - İngiltere: Dünya Kupası'na favori gelen bir başka takım İngiltere. Capello etkisi midir, Rooney'nin formu mudur beni etkileyen bilemiyorum, ama bu adamlar bu sefer kendilerini kanıtlayacaklar gibi geliyor bana. Gol kralı adayım Rooney, Chelsea ile birlikte çok iyi bir sezon geçiren Lampard, Ashley Cole, Liverpool'un kalbi Steven Gerrard....Takım'ın neredeyse her mevkiinde yıldız denilebilecek isimler var. Elemelerde oynadığı her maçı kazanan İngilizler, bir an önce kupanın başlamasını ister gibiydi. Başarıya açlar, büyük beklentilerin karşılığını bu sefer vermek istiyorlar ve bunu yapabilecek güçleri fazlasıyla var. Capello'nun Gerrard ve Lampard'ı birlikte verimli bir şekilde oynatabilip oynatamayacağı, İngilizlerin kupadaki yerini belirleyecek en önemli unsur bence. Rooney geçtiğimiz sezon Premier Lig'de yaptığı gibi sorumluluk alarak, gösterdiği formu tekrarlarsa, bu çocuklar bence en büyük favori. Ferdinand'sız bir savunma omurgası oturtacaklar, fakat King, Terry, Carragher ve diğerleri onun açığını kapatacak kapasitede. İngilizleri yaldır yaldır övdükten sonra geliyoruz Amerika'ya...Adam değiller. Sevmiyorum ipneleri. İngiltere kazanır, 2-3 gol oynanabilir.

1 yorum:

  1. G.Kore – Yunanistan : Dünya kupasına katılma başarısını göstermiş ve dışarıda kalan bir çok milli takımdan daha güçlü oldukları düşülen ama bana göre B Grubunun 3. ve 4. lük maçı olacak bu maç. Seyir zevki açısından çok fazla beklentide olunmaması düşüncesindeyim. Ama denk güçler diye varsayım yaparsak daha az hata yapanın galip geleceğini düşündüğüm bir karşılama. Bence bu maçtan beraberlik çıkmayacaktır, çünkü kalan iki karşılaşmalarını düşünecek olursak bu maça göre nispeten daha zor geçecekleri bir gerçektir, o yüzden iki takımında galibiyet için oynayacağını düşünüyorum ve defansif hatalardan kaynaklanabilecek bir galibiyet olur düşüncesindeyim. Benim şahsi kanaatimce Yunanistan bu turnuva da hayal kırıklığına uğrayacaktır, ve ilk mağlubiyetlerini bu karşılaşmadan alacaklarını düşünüyorum.

    Arjantin – Nijerya : Maradona’nın Arjantin’i turnuvaya şov yaparak başlamak isteyecektir düşüncesindeyim nedense. Acaba gönlüm Arjantin veya Hollanda’nın şampiyon olmasını istediğinden kaynaklandığı için tarafsız düşünemiyorum mu yoksa gerçekten favori gösterildiği kadar iyi mi Arjantin? Bence turnuva favorilerinden Arjantin bu gruptan lider çıkamayacaksa boş verin şampiyon olmasına da gerek yok. Dünyanın en başarılı forvetlerini barındıran ve orta karar bir defans kurgusuna Arjantin maçlarının bol gollü geçmesini bekliyorum. Maradona’ya değinmeden yazımı bitirmek istemedin açıkçası, grup maçlarında ve kadro seçiminde çok eleştiri alan Maradona’nın bu turnuva da başarılı olmak istediğinden şüphem yok ve oyuna çok büyük bir etki veya hata yaptırabileceğini düşünmüyorum. Evet Efsane Futbolcu ama efsane teknik adam olabileceğini düşünmüyorum. Ama yine de Maradona’yı çıplak görmek istiyorum… :)

    Abd – İngiltere : İngiltere için başarı zamanı geldi, hatta çok uzun zaman önce geçti diyenler haklılar sanırım. Bence de artık İngiltere futbolunun bu turnuvada ki başarıya çok fazla ihtiyaçları var. Ama bu başarı çeyrek final düzeyinde kalacaktır. Çünkü bu gönül Arjantin’i yarı finalde görmek ister :) Dünkü beraberlik maçlarının aksine bugün 3 maçta da galip gelen taraf olacaktır düşüncesindeyim. Her ne kadar turnuva futbolu biraz farklı olsa da bugün Güney Kore, Arjantin ve İngiltere’den galibiyet bekliyorum. İddaa da alt üst tercihlerine çok fazla haz etmesem de alt üst oynamak isteyenler için G. Kore - Yunanistan maçı alt diğer iki maçın ise Üst biteceği düşüncesindeyim… İyi Seyirler… Bol Şanslar…

    YanıtlaSil